Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u alle informatie en de belangrijkste vragen rondom het bestelproces bij Subsidesports.be.

01.   Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Subside Sports?
02.   Hoe kan ik mijn order bij Subside Sports betalen?
03.   Wat is de levertijd bij Subside Sports?
04.   Hoe en wanneer kan ik de klantenservice van Subside Sports bereiken?
05.   Hoe kan ik de status van mijn order volgen?
06.   Kan ik mijn order ruilen als het niet past of als ik hier ontevreden over ben?
07.   Kan ik mijn order retourneren als het niet past of als ik hierover ontevreden ben?
08.   Wat moet ik doen bij een foutieve levering of levering van een beschadigd product?
09.   Als ik een kortingscode of waardebon heb, waar kan ik deze dan verzilveren?
10.   Kan ik een (voetbal)shirt laten bedrukken bij Subside Sports?
11.   Hoe kan ik mijn maat bepalen?
12.   Wat betekent het Webshop-Keurmerk?
13.   Wat is het privacy beleid van Subside Sports?
14.   Wat is de kwaliteit van de producten van Subside Sports?

1. Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Subside Sports?

U kunt zowel via onze website als telefonisch bestellen bij Subside Sports. Selecteer het door u gewenste product en voeg deze toe aan uw winkelwagen. Vervolgens dient u een aanatal gegevens in te vullen, waaronder uw adresgegevens. Daarbij kunt u ervoor kiezen als klant in te loggen of als ''gast''. Wanneer u zich als klant aanmeldt, kunt u een account maken, zodat het bij een eventuele volgende bestelling makkelijk is om in te loggen. De volgende stap in het bestelproces is het kiezen van de verzendmethode. Alle bestellingen worden met een track- en tracecode verzonden. De verzendkosten bij Subside Sports zijn standaard € 4,95. Een volgende stap is het kiezen van een betaalmethode. Bij Subside Sports kunt u met iDEAL, Creditcard, Paypal, Buckaroo Betaalgarant/ Achteraf betalen of via overschrijving betalen. Wanneer u via iDEAL, Paypal, Betaalgarant of Creditcard betaalt, wordt de bestelling direct in behandeling genomen. Wanneer u via overschrijving betaalt, wordt de bestelling in behandeling genomen zodra de overschrijving voldaan is. Na het kiezen van de betaalmethode dient u alleen nog de algemene voorwaarden van Subside Sports te accepteren en wordt u vervolgens doorgeleid naar onze betaalpagina. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u bovendien een bevestigingsmail.


U kunt uw bestelling ook telefonisch doorgeven aan onze klantenservice. Deze is te bereiken van Maandag – Vrijdag (9:00- 17:00).

Voor Nederland: 0900-7827433 (0.20 p/m)
Voor België: 0900-88952 (0.20 p/m)


Wanneer u de bestelling telefonisch door wilt geven, dient u de daarvoor benodigde adresgegevens te verstrekken aan één van onze medewerkers van de klantenservice. Wij voeren vervolgens uw bestelling en gegevens in. Bovendien dient u aan te geven welke betaalmethode u prefereert. Na het het doorvoeren van uw bestelling door onze klantenservice, krijgt u een bevestigingse-mail en een e-mail waarin de instructies staan om het bedrag over te maken. Zodra u uw order betaald heeft, wordt uw order in behandeling genomen.


2. Hoe kan ik mijn order bij Subside Sports betalen?

U heeft bij Subside Sports de keuze uit de volgende officiële en beveiligde betaalmethoden:


Zelf overboeken

U maakt het verschuldigde bedrag naar ons over op de traditionele manier. Na het kiezen van deze betaalmethode wordt u doorgeleid naar een speciale betaalpagina. Hier dient u uw naam en e-mailadres in te vullen. Vervolgens krijgt u een e-mail van onze bank/paymentprovider Buckaroo, waarin de instructies staan om het verschuldigde bedrag via overschrijving over te maken op onze rekening. Zodra wij een bevestiging van uw betaling hebben ontvangen, wordt uw order in behandeling genomen.


PayPal

Via PayPal betaalt u de bestelling wereldwijd met uw creditcard. U dient hiervoor een PayPal-account aan te maken of te bezitten bij PayPal. Bij het plaatsen van de bestelling geeft u aan dat u met PayPal wilt betalen. Vervolgens wordt u naar de website van PayPal geleid om uw betaling te verzenden. Heeft u nog geen PayPal-account, dan wordt die voor u aangemaakt. Op de site van PayPal kunt u opgeven of u de PayPal-betaling wilt verrichten met uw PayPal-saldo of met uw creditcard, waarna u de betaling verzendt. Het bedrag wordt van uw rekening afgeschreven en Subside Sports wordt direct geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Uw bestelling wordt dan ook direct in behandeling genomen *meer info*


Creditcard

U kunt ook gemakkelijk met uw Creditcard betalen bij Subside Sports. Wanneer u voor deze optie kiest, wordt na het het bevestigen van uw bestelling en onze algemene voorwaarden automatisch doorgeleid naar onze Creditcard betaalpagina. Vervolgens krijgt u de keuze om met u VISA, Mastercard of Maestro te betalen. U dient daarna de daarvoor benodigde gegevens door te geven. Dit gebeurt via een SSL-beveiligde server, die uw creditcardgegevens versleuteld verstuurt. Na verificatie wordt de bestelling direct verwerkt. Het versturen van de gegevens naar de creditcard maatschappij, het autoriseren en de terugmelding van de autorisatie vinden doorgaans plaats binnen 15 seconden. De creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd en niet opgeslagen.De gegevens worden verzonden via SSL: het Secure Socket Layer - Protocol. Voor de verzending van de creditcard gegevens maakt het protocol gebruik van een beveiligde verbinding tussen de browser en een secure internet server. Daarnaast wordt het bericht gecodeerd waardoor de gegevens voor derden niet zichtbaar zijn. Door het gebruik van het SSL - protocol wordt het risico dat gegevens worden onderschept wanneer ze over het internet worden verstuurd drastisch verminderd.


Bankcontact/ MR Cash

Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten. Met Bancontact/Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van Bancontact/Mister Cash, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden of speciale software moet installeren.


3. Wat is de levertijd bij Subside Sports?

De levertijd bij Subside Sports kan verschillen van 1 werkdag tot maximaal 9-10 werkdagen. Wij beschikken namelijk over een magazijn in Nederland, Engeland en Duitsland. ALLE (maten van) producten, die op onze website staan (inclusief bedrukking), zijn dus voorradig. Shirts met bedrukking kunnen een langere levertijd vergen (1-2 extra werkdagen). De levertijd gaat in direct na het moment van ontvangst van uw betaling. Wanneer u een vraag heeft over de levertijd van een specifiek product, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Een uitzondering op deze levertijd vormen de zogenaamde 'non-stock' producten. Deze producten zijn beperkt voorradig en moeten wij bij bestellen bij één van onze leveranciers. Wanneer een product 'non-stock' is, staat dit altijd DUIDELIJK aangegeven bij het desbetreffende product op de productpagina. De levertijd van deze non-stock producten kan 2-4 weken bedragen.


4. Hoe en wanneer kan ik de klantenservice van Subside Sports bereiken?

U kunt onze klantenservice op werkdagen tijdens kantooruren (9:00 – 17:00) telefonisch of per e-mail bereiken:

E-mail: info@subsidesports.be
Telefonisch België: 0900-88952 (0.20 p/m)


Subside Sports staat voor een goede klantenservice. Het verbeteren van onze service vinden wij erg belangrijk. Wanneer u toch ontevreden bent over onze service, informeer ons dan zo snel mogelijk. Wij zullen uw feedback onmiddellijk behandelen en binnen 24 uur zullen we iets van ons laten horen.

Voor algemene vragen of suggesties voor het toevoegen van nieuwe merken en artikelen aan het assortiment of voor vragen over uw bestelling, kunt u uiteraard ook contact met ons opnemen. Bij Subside Sports kunt u tevens snel en makkelijk uw offerte of bestelling plaatsen. Neem dus gerust contact op met de klantenservice van Subside Sports voor uitgebreide informatie over de mogelijkheden die voor uw bedrijf, instellingen of vereniging van toepassing zijn.


5. Hoe kan ik de status van mijn order volgen?

Helaas kunt u de status van uw order (nog) niet via uw account of onze website volgen. Wel kunt u altijd even met onze klantenservice contact opnemen. Onze klantenservice kan u een juiste indicatie geven welke dag of datum uw bestelling geleverd wordt. Wanneer uw order verzonden wordt, krijgt u altijd een e-mail met daarin de boodschap dat uw order verzonden is en een e-mail met daarin een track- en tracecode. Hierna duurt het 1 dag of maximaal 2 werkdagen voordat uw order afgeleverd wordt. De bestelling wordt altijd afgeleverd op het adres welke u als factuuradres heeft aangeduid, tenzij u in het bestelformulier hebt aangegeven dat de bestelling op een ander afleveradres afgeleverd dient te worden dan het factuuradres.


6. Kan ik mijn order ruilen als het niet past of als ik hier ontevreden over ben?

Ruilen is bij Subside Sports geen enkel probleem! Op onze retourpagina kunt u alle informatie vinden over onze retour- en ruilprocedure. *Klik hier


7. Kan ik mijn order retourneren als het niet past of als ik hier ontevreden over ben?

Retourneren is bij Subside Sports geen enkel probleem! Op onze retourpagina kunt u alle informatie vinden over onze retour- en ruilprocedure. *Klik hier


8. Wat moet ik doen bij een foutieve levering of levering van een beschadigd product?

Bij foutieve leveringen dient u ons altijd telefonisch of via de e-mail op de hoogte te brengen, alvorens u producten retourneert. Wij zullen u het juiste retouradressen verschaffen zodat hiervoor geen onnodige kosten hoeft te maken. Zodra deze artikelen zijn ontvangen en gecontroleerd, ontvangt u alsnog de juiste producten op uw afleveradres.


Subside Sports biedt de beste merken met de beste kwaliteit. Toch kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat u dit in gebruik heeft genomen. Vaak vindt u voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van de fabrikant/het merk.


Vindt u in de gebruiksaanwijzing geen oplossing, dan kunt u uiteraard ook contact opnemen met de klantenservice van Subside Sports. Voor een snelle afhandeling vragen we u de pakbon en artikelgegevens bij de hand te houden. Subside Sports garandeert dat de te leveren producten voldoen aan de op de internetsite vermelde specificaties. U dient het geleverde product op het moment van de levering, doch in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn, te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort u te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen is overeengekomen, althans voldoet aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.


Indien binnen 14dagen na levering blijkt dat de producten niet voldoen aan de op de internetsite vermelde specificaties, zal Subside Sports er direct na ontvangst van de producten er zorg voor dragen dat het door u betaalde bedrag zal worden gestorneerd. U kunt Subide Sports ook, naar eigen keuze, verzoeken om het betreffende product te vervangen of te herstellen. Deze garantietermijn is slechts langer indien de fabrikant van het betreffende product zelf een garantie geeft van meer dan 14 dagen.


Om gebruik te maken van de garantie moet u altijd beschikken over de originele orderbevestiging (e-mail) en de pakbon, die bij de bestelling wordt meegeleverd. Deze dienen als het garantiebewijs.


De garantie is niet van toepassing wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Subside Sports, u of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel hebben getracht wijzigingen aan te brengen aan het betreffende product of deze hebben aangewend voor doeleinden waarvoor het product niet bestemd is.


Indien u nog vragen mocht hebben betreffende de garantiebepaling van Subside Sports, dan kunt u een e-mail sturen naar: info@subsidesports.be of bel 0900-88952


9. Als ik een kortingscode of cadeaubon heb, waar kan ik deze dan verzilveren?

Wanneer u over een kortingscode of een cadeaubon van Subside Sports beschikt, kunt u deze invoeren op de pagina van uw winkelwagen. Onderaan deze pagina, staat hiervoor een apart vak aangegeven. Wanneer u hier uw code invoert en vervolgens op de button 'OPSLAAN' drukt, wordt u kortingscode verzilverd. U dient de waardebon/ kortingscode in zijn geheel te besteden. Wanneer dit niet het geval is, komt het restant bedrag te vervallen! Verschillende kortingscodes, welke verkregen zijn middels een actie, zijn niet gezamenlijk inwisselbaar. Acties of kortingen gelden vanaf de datum dat de actie start tot aangegeven einddatum. Klanten die voor de actie hun order hebben afgerond/betaald, kunnen geen aanspraak maken op de eventuele kortingen of gratis artikelen uit de actie. Lees de voorwaarden van de actie, voor de start en einddatum van de betreffende actie.


10. Kan ik een (voetbal)shirt laten bedrukken bij Subside Sports?

Een groot aantal shirts uit ons assortiment kunnen met een officiële naam- en nummer of bedrukking gepersonaliseerd worden. Dit betreft de officiële en originele bedrukking van een desbetreffende club. Wanneer het mogelijk is een bepaald shirt met de originele printing te bedrukken, staat dit aangegeven op de productpagina van het shirt. Gebruik vervolgens het spelersmenu om de officiële bedrukkking te selecteren. Voeg een spelersnaam- en nummer of uw eigen naam en nummer toe. Als u een andere spelersnaam of uw eigen naam op het shirt wilt laten bedrukken, selecteer dan de gewenste stijl en nummer uit het menu. In het venster dat daarna opent, kunt u uw gegevens invoeren.


Wanneer op de productpagina niet de mogelijkheid is aangegeven om het shirt te bedrukken, beschikken wij niet over de officiële en originele bedrukking van het desbetreffende team. Uiteraard is het geen probleem het shirt toch te bedrukken met een Fan Style printing. Een Fan Style printing is in kleur en font vrijwel gelijk aan de originele bedrukking van het team, maar bevat niet het logo of anderszins aan de club of competitie gerelateerde logo's of uitingingen. Wanneer u dit wilt, kan onze klantenservice u hierbij helpen. Wij raden u aan eerst het shirt via onze website te bestellen. U kunt vervolgens aan onze klantenservice doorgeven welke naam en nummer u op het shirt bedrukt wilt hebben. Deze geven het vervolgens door aan onze bedrukkingsafdeling, alwaar uw shirt met de door u gewenste naam en nummer bedrukt wordt. De extra kosten van de bedrukking worden achteraf gefactureerd via een pay-per-mail. In de e-mail staan de instructies om het bedrag via Paypal, Bancontact/MR Cash, overschrijving of Creditcard over te maken.


Als u uw bestelling heeft geplaatst, gaat het shirt vanuit het magazijn naar de bedrukkingafdeling. Daar controleren we nogmaals de originele bedrukkingsinstructies. De bedrukking wordt met behulp van een warmtepers op het shirt aangebracht. Na een extra controle wordt het shirt teruggebracht naar het magazijn, waarvandaan het shirt naar uw afleveradres wordt verzonden. *meer info*


11. Hoe kan ik mijn maat bepalen?

De producten van Subside Sports zijn afkomstig van meerdere leveranciers, verspreid over diverse landen in de wereld. Helaas kunnen de pasvormen hierdoor per leverancier verschillen.


Wij proberen per merk de officiële maattabel aan te houden welke de merken communiceren. Bij Subside Sports geven wij de afmetingen zo veel mogelijk in centimeters weer. Wij raden u altijd aan om een goed passend product uit uw huidige kledingkast (bijvoorbeeld een voetbalshirt dat u al heeft) als voorbeeld te nemen en de afmetingen hiervan op te meten. Dit kan u uitstekend helpen bij de keuze van de juiste maat op Subside Sports. Indien u twijfelt over de juiste maat, kunt contact opnemen via: info@subsidesports.be of bellen via telefoonnummer: 0900-7827433 (*€0,20p/m).


12. Wat betekent het Webshop Keurmerk


In tegenstelling tot sommige andere keurmerken is Webshop Keurmerk onafhankelijk. Alle aangesloten webwinkels (waaronder Subside Sports) beogen de belangen van de consumenten zo goed mogelijk te behartigen. De Stichting heeft voorwaarden opgesteld welke door alle bij de Stichting Webshop Keurmerk aangesloten winkels moeten worden gebruikt tenzij bepaalde voor de branche vastgestelde voorwaarden van toepassing zijn. De voorwaarden zijn zo opgesteld dat zij voldoen aan de Nederlandse en Europese regelgeving en bovendien toepasbaar zijn op ieder product of iedere dienst. De algemene voorwaarden van Subside Sports zijn gebaseerd op deze voorwaarden. *meer info*


13. Wat is het privacy beleid van Subside Sports?

Wij vinden online privacy en beveiliging uitermate belangrijk. Indien u gebruik maakt van deze website of ons anderszins persoonlijke informatie verstrekt (bijvoorbeeld telefonisch of per e-mail), stemt u in met ons Privacy beleid. Wanneer u een online aankoop doet bij Subside Sports, hebben we persoonlijke gegevens van u nodig. De transactie kan alleen worden voltooid en uw producten kunnen alleen worden verzonden als wij over uw echte naam en adres (zowel factuur- als verzendadres) en uw creditcardgegevens of gegevens over een andere betalingsmethode beschikken.


U kunt een online account bij ons aanmaken voor het kopen van producten bij Subside Sports. In dit account worden alle gegevens met betrekking tot uw aankopen bewaard, ook als de transactie is voltooid. Dit maakt een volgende aankoop eenvoudiger, omdat u niet opnieuw dezelfde gegevens hoeft op te geven. U kunt uw online accountgegevens op elk moment bekijken en bijwerken. Wanneer u ervoor kiest een account bij ons in te stellen, moet u een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, zodat u de enige bent die toegang tot uw account heeft. Als u een account bij ons instelt, kunt u ook nieuwsbrieven en andere informatie per e-mail ontvangen.


14. Wat is de kwaliteit van de producten van Subside Sports?

Subside Sports biedt alleen de officiële kleding en merchandising aan van een groot aantal clubs en landenteams over de hele wereld. Het assortiment van Subside Sports bestaat uit meer dan 6000 verschillende originele en officiële gelicensieerde producten, verdeeld over 700 rubrieken. Alle items die in de webshop worden aangeboden, zijn daadwerkelijk op voorraad, zodat er snel geleverd kan worden.